fredag 18 juni 2010

Á morgun í stolið myndum

Vi kommer inte kunna sova, morgondagen är alldeles för bra för det. Jag trodde inte mina öron när J sa att allas vår favvoDJ spelar på vår favvo-mini-indie-klubb. Det är bara för bra för att vara sant. Så bra att man undrar om det är något lurt i görningen, hörru Mrs Rey, försöker du skämta med oss?

Jag har satt ihop ett gäng visuella hjälpmedel för att få er att förstå hur utomordentlig lördagen kommer bli, hér getur þú:

Först ska vi gå på Laugarvegur och titta på fina redan använda kläder:



Sedan kanske vi slinker in på exempelvis Tíu Dropar och tar en thé:



Gå till Kringlan och köpa nammi och baguett till kvällens inomhuspicknick:



Som ska avnjutas tillsammans med vin och öl framför prinsessans bröllop:



Och med finstassen på och magen fylld med delikat mat och dryck ska vi vandra mot staden för att dansa:



När benen inte bär längre ska vi återinta proviant i form av världens godaste falafel:



Sen är det tack och godnatt Mrs Rey, tätt tätt som när man var liten. Det kan inte bli bättre. Är det på riktigt verkligen?

Ja nu är det tio min kvar till Lördag och jag ska sova. Hoppas ni förstår lite vad vi menar.

Puss och kram/Isa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar