fredag 7 maj 2010

det flyger små änglar i mitt huvud



Åh värld vad har jag gjort för att förtjäna detta luxuösa liv

För jag sitter på mitt rum, en timme kvar tills det är min stora dag. Jag tog mig nyss en titt i frysen när jag kom hem för de hade varit och handlat och de har köpt soyamjölk och bröd med hål i. Vilken otroligt magnifik frukost jag kommer få insupa imorgon, jag kan inte vänta tills det gryr.

Och Reykjavík har öppnat mitt sinne, vinden har blåst upp mina lungor så mycket att jag snart kommer jag spatsera som en stolt tupp så uppblåst av all luft. Och tanken på att jag får köpa mitt eget vin och ge kassörskan pengar själv för min likör kommer göra så att tuppen smäller och fjädrarna flyger.
Man kan inte lämna den här staden i samma skicka som man kom. Då har man inte tittat på bergen tillräckligt länge eller nåt.

Sen lyssnar jag på Svefn-g englar och tänker att texten är så otroligt vacker. Jag kan ju förstå den numera. Det gör lite ont i hjärtat deras musik. Jag önskar ni också kunde förstå. Sätt in den på google translate kanske?

Och över min tänder ligger ett lager sött socker som jag snart ska borsta bort med colgate extra whitening.

Jag kommer inte kunna somna inatt för imorgon är det min födelsedag och det finns så mycket att se fram emot att jag blir helt uppspelt och hoppar upp och ner som en guttaperkaboll, sockerstinn och förväntansfull.



kyssar och tack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar