måndag 31 maj 2010

dancing our minds away





en fin lördag och söndag
:

vi träffades, kollade på fina kläder och åt gott rostat bröd med rökt lax och färskost. vandrade vidare, tog bussen till kringlan och köpte lösmustascher, vin, jordgubbar och godis. lagade middag och kollade på hairspray och kände att det började rycka lite i alla dansnerver. sedan gjorde vi oss i ordning, jenny hade en tjusig silkig blus och ett halsband med silverblad. jag hade en randig kjol och platåskor med guldig dragkedja. vi packade ner tommy & jerry kex, öl, lite pengar och annat viktigt och gick längtansfulla mot den snart rykande staden. jag kom på den lysande idén att vi skulle sätta oss bakom den katolska kyrkan och dricka rödvin, sagt och gjort. vidare en stund till en annan dam för att dricka newcastle och sedan en sväng till boston. efter det mina nära och kära studsade vi in på vårt slutgiltiga mål karamba.

fötterna bara svängde av och an, upp och ner. vi dansade i princip oavbrutet i flera timmar och jag ville aldrig aldrig att det skulle ta slut. känslan av att ha hur mycket energi som helst även fast klockan inte längre visar att det är natt utan morgon. jag stoppade ner jennys ur i min väska och sa att ikväll bryr vi oss inte om tiden. när vi staplade in på ali baba för det obligatoriska falafelköpet, då var klockan sex. vi gick hem i fågelkvitter och solsken och jag tänkte att precis såhär borde det vara åtminstone en gång i månaden.



1 kommentar: