fredag 12 november 2010

tid till begrundan

Fredag fredag, och som vi älskar fredagarna. Idag bakas det pesto pizza med broccoli hemma hos familjen-Isa. Jag ska dit och norpa. Det är kanske vad jag är en norpare. Och kanske en kvinna. Jag tror den tiden är inne nu, tiden då jag är en kvinna. En otroligt ung kvinna kanske. Är vi inte kvinnor nu? seriösa kvinnor. Och så fullkomligt puerila kvinnor. Men kvinnor. Hur är det med våra highs and lows nu? högljutt och tyst, aktivt och apatiskt, glatt och ledsamt, känslosamt och tomt, galet och lugnt, gnälligt och underbart, sprit och ångest. De där extremiteterna. Vi gillar dem, men vi gillar slentrianen också. Ja, det gör vi.

Eller så är jag fortfarande ett barn. Och Antony är min vän.

One day Ill grow up to be a beautiful woman but for today I am a child
vi ungar ska alltid ha så bråttom in i allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar