fredag 26 november 2010

sleep patterns

idag är det arton dagar kvar. jag har ett pyttelitet glapp mellan mina oregelbundna jobbtider. upp å ner ner å upp. min lya behöver städas, jag gör't imorgon. har mögel i min tekokare, det är nog bara en sån som jag som lyckas med det. mögligt vatten alltså. drack kaffe idag, det var gott. gick ut i solen och tittade på alla hus och fick samma känsla som då. börjar sakta men säkert säga hejdå till saker, platser, gator. gjorde det hemma med. hejdå gögatan. hejdå centralen. hejdå fula pendeltåg. vi ses om ett år. så himla lång tid och bara alldeles ingen tid alls.

lystnar på memoryhouse. ska laga pesto pizza med broccoli. fredag. smutsigt hår och gamla trasor som luktar parfym. en helg utan jobb. nästan.

att utnyttja tiden: fila naglar

hejrå

ps. vi har pepparkaksdeg i kylen, svensk dessutom. vågar inte nalla. paketet är oöppnat. ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar