torsdag 20 maj 2010

pensionering



Jag tror att jag är lite sliten. Min kropp orkar inte riktigt skjuta barnvagnen uppför backarna längre så jag har börjat gå baklänges upp och dra den efter, mitt huvud är lätt som en fjäder och min hjärna är flygig. Jag vill ha pension nu. Fan jag pallar inte mer barn, grejen är den att han är den goaste ungen som finns med sina skrattgropar och sina pussar men timmarna är så långa och det är så mycket jobb, man ska städa allt och tvätta allt och plocka bort och fram och undan och ur.

Den här veckan kommer jag jobba 50 timmar. Utöver de 30 timmar jag ska jobba får jag 25 kr/h. Skitlön. Fan vilken jevla situation jag befinner mig i. Men whattodoo anyways imörn äre fredag och om en månad åker jag hem till sver-yeah! (sver-bläää menar jag såklart isa)

nu ska jag bada! Tjing!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska ta ett ordentligt snack med din arbetsgivare. Om detta hade skett i Svea Rike hade hade jag kunnat åberopa en lag eller kollektivavtal, men nu så är det på Island. Jag blir dock mäkta irriterad på alla arbetsgivare som utnyttjar arbetskraft.
    Ner med kapitalismen känner jag ibland för att utbrista!
    En liten länk om kamp:
    http://www.youtube.com/watch?v=WoXVwf54M7w&feature=related


    Hoppas jag inte är allt för vild, men jag läser om bodelning dagarna i ända..

    SvaraRadera
  2. linnea du är bäst!

    puss och kram

    ps. det är faktiskt sant. ds.

    /isa

    SvaraRadera