lördag 15 maj 2010

all night in a speakeasy with my friend Ya Ya

Imorgon, då det är söndag, ska jag och Isasa gå på teater. Vi ska inleda dagen med en brunch på prikid som vi fått höra ska vara utomordentligt fin. Små tjocka pannkakor med sirap ska vi låta oss smaka. Jag måste erkänna att jag nog i vanliga fall föredrar de smala pannkisarna men jag är inte sån som är sån det är ju trots allt bara en fråga om utformningen. Tjockisarna är säkert också smaskensfillibajs.

Sedan ska vi strosa runt en stund och insupa sådant man insuper i den här vidunderliga åldern för att sedan hoppa i finstassen, trä på oss pärlor, måla läppstift, ta ett eller två glas vin och sedan, lite tipsy, slå oss ned i teaterstolarna. Slå oss ned i salongsberusningen. Romea och Julia står det på min födelsedagspresent, det är fint tänker jag, då kanske man kan hänga med även i det muntliga. Flott.

Tjingeling gott folk nu ska jag ut i solen och strosa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar