onsdag 3 mars 2010

Wishin' And Hopin'

Tänkte skriva lite om dagsläget:

Idag var det snö, sol, regn, slask och mörka moln. Jag och Jen gick på morgonyoga och blev lite lagom svettiga. Stod och kollade på alla människor som gick/sprang på löpband. Jag förstår inte riktigt grejen: det luktar äckligt, det låter förskräckligt, det ser ut som massa människor i en träningsfabrik. Och så alla dessa enorma tv-apparater. Vill man inte koppla bort allt sådant när man tränar? Ett människomysterium.

Sen sprang jag till bussen. Åkte hem. Tvättade och plockade ur diskmaskinen.

Hádegismatur: sallad med rödlök, kikärter, tomater och persilja. Minimorötter. Frukt. Bröd med vitskimmelost och sylt. Kaffi med mjólk.

Plockade lite mer. Vilade. Var lite rastlös. Ritade, surfade. Bajsade. Hämtade M. Kvällen flög förbi. Åt mer sallad, potatis, sås gjord på gräddfil och ananassaft (islänningar har skumma matvanor). Glasspinne.

Sprang till Hagkaup för att köpa bindor, tamponger och naturligtvis den klassiska menschokladen. Mannen i kassan glömde ta betalt för mitt maxipaket med tamponger. Jag sparade 450 kronor och blev nöjd och glad.

Så nu sitter jag här med min menschoklad i pyamasbralls och ska kolla på Vänner. Om jag hade varit en social och pigg icke-mens människa skulle jag ha gått till en hipp bar och lyssnat på musik och blivit hemskjutsad i en stekbil av fransosen. Nej jag är inte alls tråkig.

En liten inblick i mitt helt otroligt intressanta liv.

1 kommentar:

  1. åh jag kommer att smälla av upphetsning inför denna film! Please god keep me alive until tomorrow at least...PAAAANG!

    SvaraRadera