fredag 12 mars 2010

Kejsarens nya stil

Jag satt och kollade i ett modemagasin i nordiska husets bibliotek, det slog mig då som så många gånger förr hur skrattretande den hypade jag-vet-mode-industrin är. Det finns en moderedaktör för varje tidning, med varsin blogg och varsitt uppslag som har så mycket tycken och tankar om mode. Men de tycker alla samma sak...de tycker om allt. Sen sitter de på glamourama och säger att mode är konst, jag fryser till undrar, sa hon det för att hon tycker det? Sen hade hon sin utläggning vilket inte var någon utläggning alls, har det blivit en cool fras att säga bara?

De vet att mode är konst, men vet de vad konst är?

Jag skäms, ja, jag skäms för deras oförmåga att analysera och jag skämms för de som köper Luis Vuittons groteska väskor, jag skäms för de som köper det FULA krimskramset bara för att det har ett märke de fått lära sig är stort. Let's face it LV har inte gjort någonting fint sen den där klassiska väskan och den är egentligen jävligt ful. Detta skulle snärtorna och snärtarna aldrig säga för kejsaren har bytt stil och alla bara sväljer när man ska smaka!

Its not about the brand its about how you dress.
Konsten är anledningen bakom verket, det är konstigt, det är konst.

Jag orkar inte skriva mer om detta jag borde nog inte fundera så mycket mer på det, Isa verkade ju inte ha lagt nån energi på det... Hon är allt bra att ha hon när jag är upprörd i ett bibliotek över missanvändnigen av modebranschen.

Nu ska jag städa!

chip chip
Jenny

1 kommentar:

  1. jag tycker det är bra att du är upprörd-likgiltighet är otäckt

    SvaraRadera