söndag 14 mars 2010

First cut is the deepest

Sitter lite lagom bakfull med datorn i knäet och godisskålen bredvid och tänker att jag och Jen har det himlans fint. Helgen var så rolig och bra att jag inte riktig vet hur jag ska sätta ord på det.
I fredags åt vi torkad frukt och kollade på film. Igår slog vi på stort och åt brunch och blev jättemätta. Sedan vandrade vi runt och kollade på vackra kläder och mhmade nöjt och längtansfullt när vi drog fingrarna längs koftor med stålknappar i sirliga mönster.
Efter lite mer banankaka gick vi och kollade på konstiga perfomances och videoinstallationer:



Åt chokladkaka, lakritsremmar och kollade på melodifestivalen. Drack vin, spelade in lustiga filmer och pratade om livet. Promenerade till staden, drack öl, gick på tre klubbar och dansade hela natten till klockan fem på morgonen.




Köpte falafel, sinnesjukt gott. Vandrade hem i marsnatten och såg på en tavla att det var 6 grader varmt. Laugarvegur fortsatte leva ett tag till och vi damp ner i sängen, mätta på allt möjligt och sov till klockan halv ett. Vi åt frukost vid tre, bageribröd och goda kakor och skyr med honung och apelsin.

Jag lyssnar på klassisk musik och blir sentimental. Tänk vad vackert livet är ibland.

1 kommentar:

  1. ÅH VAD AVUNDSJUK JAG BLIR (så mkt god mat!). Klassisk musik är fint. Jag lyssnar också på det nu. Saknar er fina ni. Kram

    SvaraRadera